środa, 28 stycznia 2015

Zaczynam jogę!

Źródło zdjęcia: http://www.vinyasajoga.pl/img/joga.jpg

Z jogą spotkałam się rok temu i na zajęcia zorganizowane chodziłam przez 1,5 miesiąca dwa razy w tygodniu. Jednak z różnych powodów na zajęcia chodzić przestałam, a i ćwiczenia w domu też jakoś specjalnie regularnie mi nie wychodziły. 

I tak do wczoraj, kiedy to znalazłam w książce piękne słowa, które zainspirowały mnie do powrotu do jogi, ale w trybie systematycznym. 

"Najstarszą metodą dążenia do wewnętrznej świadomości jest joga. W sanskrycie terminem joga określa się szereg praktyk zmierzających do połączenia ciała i umysłu w celu osiągnięcia wewnętrznego spokoju- jest to droga każdego człowieka do jego wewnętrznej 'istoty wyższej'. Tradycja ta kieruje się zasadą, że nie ma jednej ścieżki. Wprost przeciwnie- każda kultura i każda jednostka musi znaleźć ścieżkę najbardziej odpowiednią dla siebie. Punktem wspólnym tych wszystkich praktyk jest przejściowe odwrócenie uwagi od świata zewnętrznego i skupienie jej na wybranym przedmiocie medytacji." (dr David Servan-Schreiber, "Antyrak")





Jeżeli chcemy, żeby coś, co sobie założyliśmy trwało długofalowo, nie możemy zaczynać zbyt intensywnie. Robiąc coś od razu z przesadą możemy się co najwyżej zniechęcić i spowodować, że następnego dnia już do tych ćwiczeń nie wrócimy. Dlatego też ja zaczęłam powoli, od postaw, od 15 minut spokojnej wieczornej jogi na rozluźnienie.




A pomógł mi w tym kanał na Youtube Ani Brzegowej i jej seria "Joga w domu". Wieczorny chillout dla początkujących z panią Anią uważam za idealny zestaw ćwiczeń na początek. Przez następne dni będę się skupiać tylko na programie ćwiczeń zaproponowanym w tym filmiku, a później w miarę rozwoju mojej elastyczności nadal będę ćwiczyć z panią Anią. 

Tutaj link do filmiku, przy którym ćwiczyłam: https://www.youtube.com/watch?v=EJUAUuWVpqY

Bardzo chciałabym wpisać jogę w swój codzienny plan dnia i mam nadzieję, że dam radę! <3

PS. A do jogi i relaksacji polecam muzykę Agnes Obel- https://www.youtube.com/watch?v=vjncyiuwwXQ

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz